
Hatályba lépett a NIF Zrt. (ÉKM jogelődje) és a HE-DO Építő Zrt.-Soltút Kft. közös ajánlattevők közötti szerződés a 260. számú Sajószentpéter-Berente elkerülő út kivitelezésére.
A 10,6 km hosszúságú, új nyomvonalon építendő, 2×1 forgalmi sávos út kivitelezésére 32 hónap állt rendelkezésre.

Az alapkőletételi eseményen beszédet mondott Demeter Zoltán országgyűlési képviselő és Juhász Zoltán útfejlesztési igazgatóhelyettes a NIF Zrt.-től.

A tervezési feladatokkal párhuzamosan megkezdődött a projekt nyomvonala melletti szállítóút hálózat kiépítése, valamint megindultak a földmunkák.
A HE-DO szakaszán közel fél millió m3 anyag beépítésére volt szükség.

A kedvező időjárási körülmények lehetőséget adtak a Sajó ártéren árvíz mentes időszakban történő munkavégzésre. Ezt kihasználva jó ütemben haladt a nagytömegű földmunka kivitelezése.
A földmunkák mellett több területen is régészeti munkálatok voltak folyamatban.
Megkezdődött a szakaszt keresztező 27 db közmű kiváltása.

Szinte minden helyszínen megkezdődött a projekt műtárgyainak építése.
Az elkerülő úton híd épült a Sajó folyó és a Szuha patak felett, a 94. számú villamosított vasútvonal felett, valamint készült még egy ártéri műtárgy, egy dózerátjáró és két keretműtárgy.

Megindulhatott a pályaszerkezet kivitelezése.
A HE-DO több, mint 11.000 tonna aszfaltot épített be a szakaszon.

A HE-DO feladatai közé tartozott a Sajó folyó mederrendezése közel 1 km hosszon.
Ezt a feladatot az Észak-Magyarországi Vízügyi Igazgatóság, az Aggteleki Nemzeti Park és a Bükki Nemzeti park szakemberinek szoros együttműködésével valósítottuk meg.

Jó ütemben haladt a projekt, minden szakaszon folyamatban voltak a kivitelezési munkák.
A szakasz mellett felállításra került egy mobil betonkeverő, az aszfaltozás pedig egy időben több keverő és géplánc segítségével valósult meg.

A végéhez közeledett a kivitelezés, azonban a befejező munkákat erősen hátráltatták az egymást követő Sajó árvizek.
Ettől függetlenül megindult a felkészülés egy előrehozott év végi műszaki átadás-átvételi eljárásra.

A tervezett 2024 januári határidő előtt, 2023 december 02-án sikeresen zárult a projekt műszaki átadás-átvételi eljárása.

2023 karácsonya előtt megtörtént az újonnan megépült Sajószentpéter-Berente elkerülő szakasz ünnepélyes forgalomba helyezése.