Befejező munkálatokhoz közeledik a 21-es úton a HE-DO Kft.
A végéhez közeledik a HE-DO Kft. egyik legjelentősebb projektje, a Hatvant Salgótarjánnal négy sávon összekötő 21-es út felújítása és bővítése. A munkálatok még két helyszínen zajlanak Nógrád megyében: a Nógrád IV. és a Nógrád V. szakaszt várhatóan augusztus végén adják át a forgalomnak.
A Tar és Mátraverebély között 4,7 kilométeren húzódó Nógrád IV-es, valamint a Bátonyterenye térségében futó 6,6 kilométer hosszú Nógrád V-ös szakasz négynyomúsítását még 2016 végén nyerte el a HE-DO Kft., a Swietelsky Magyarország Kft. és a KM Építő Kft. alkotta konzorcium. A munka 2017 májusában kezdődött meg mindkét helyszínen.
A HE-DO Kft. jelenleg a Nógrád IV-es szakaszon a meglévő tari bekötőtől (36+976 km szelvénytől) dolgozik Mátraverebély felé 2,6 kilométeren keresztül, míg a Nógrád V-ös szakaszon 3,1 kilométeren át épített új utat konzorciumvezetőként.
– 2019. május 31-e volt kezdetben mindkét szakaszon a befejezési határidő, ám az előzetes tervekhez képest több kisebb problémába ütköztünk. A kellemetlenségek önállóan még nem jelentettek volna komoly akadályt, de összeadódva már nehezebb kihívás elé állították a kivitelezőket, ami a munkálatok befejezési határidejének módosításával járt. Jelen pillanatban a két szakasznak az előírások szerint 2019. augusztus végére kell elkészülnie – mondta Bodzán András, a HE-DO Kft. veresegyházi telephelyének főépítésvezetője.
– A Nógrád IV-es szakasz egészére jellemző, hogy a különböző engedélyezési eljárások megadása mindenhol elhúzódott, ami hátráltatta a vállalkozókat munkájuk folytatásában. Voltak altalajproblémák is, a meglévő út földművének ezen a szakaszon egyszerűen nem volt teherbírása. Ezek olyan, az előzetes vizsgálatok által nem jelzett és dokumentációkban nem szereplő feladatok előzetes elvégzését jelentették, amelyeket csak a munkavégzés során fedeztünk fel. Van még munkánk bőven, többek között a IV. szakasz jobb pálya pályaszerkezetének 30 százalékát még meg kell építenünk a következő hónapokban, majd mindkét pálya kopóréteg építése következik. Mátraverebélyen pedig egy zajvédő falat építünk – mondta Bodzán András.
A Nógrád V-ös szakaszra az alapengedély és az alap-tervdokumentáció 2009-ben készült el. Azóta sok minden megváltozott, az egyik aluljárót például kerékpárosok és babakocsival közlekedők számára is használhatóvá kell tenni, ám az ajánlati dokumentációban lévő tervekhez képest ez egy teljes értékű rámpa építésével oldódik meg. Emiatt az aluljáró környezetében a felszínt is teljesen át kellett alakítani, amihez építési engedélyt kellett módosítani. A Nógrád V.-ön tehát sokkal több munka akadt ahhoz képest, amire a 2009-es tervek alapján a kivitelezők ajánlatot és vállalást tettek. Ezen a szakaszon is lesz még munkája az útátadóig a HE-DO Kft.-nek, többek között az egyik gyalogos aluljáró két oldalára egy-egy liftet is be kell majd emelni, valamint a bal pálya kopórétegének építése is hátravan még. Az út műszaki átadását augusztus 30-án lezárjuk. Ezután kezdődik meg a forgalomba helyezési eljárás, ami után az autósok birtokba vehetik a végig négysávos 21-es utat Hatvan és Salgótarján között – mondta Bodzán András.