Biztonságosabbá válik a 37-es és a 38-as számú főutak csatlakozása a HE-DO Építő Zrt. munkájának köszönhetően Tarcal közelében

A 37-es és 38-as főutak csatlakozásánál körforgalmú csomópontot épít a HE-DO Építő Zrt. Tarcal közelében. Az építés helyszínén Koncz Zsófia, a térség országgyűlési képviselője és Bogdán Béla, a NIF Zrt. irodavezetője tartott sajtótájékoztatót.

Az elmúlt években megnövekedett a 37-es és a 38-as számú főutak forgalma, ami miatt csatlakozásuknál emelkedett a baleseti kockázat valószínűsége. A 37-es számú főút fejlesztésének egyik elemeként a HE-DO Építő Zrt. egysávos, négyágú körforgalommá építi át a csomópontot, amelynek köszönhetően a jövőben jelentősen csökken a balesetveszélyes helyzetek kialakulásának veszélye.

A márciusi lőszermentesítési és fakivágási munkálatokat követően a 37-es számú főút déli oldalán megtörtént a fél útpálya aszfalt burkolatának eltávolítása, és a bazaltbeton burkolatalap bontása. A 38-as számú főút keleti oldalán a szakemberek szintén elvégezték az aszfaltburkolat marását. A HE-DO Építő Zrt. jelenleg a hírközlő optikai kábel kiváltását és védelembe helyezését, a 37-es számú főút szelvényezés szerinti jobb oldalán kialakítandó vegyes forgalmú út alatt pedig a humusz leszedését és a töltésépítési munkákat végzi.

Koncz Zsófia, a térség országgyűlési képviselője és Bogdán Béla, a NIF Zrt. projektiroda-vezetője

Az egysávos, négyágú körforgalomból Szerencs, Tarcal és Sátoraljaújhely irányába is ki lehet majd hajtani. A munkálatok során a kivitelező a 37-es számú főút teljes pályaszerkezetét kicseréli Szerencs irányába 230, Sátoraljaújhely irányába 160, illetve a 38-as számú főúton Tarcal irányába 115 méter hosszan, a Sárga Borház felé vezető úton pedig 80 méteren keresztül. A 37-es számú főút mentén új építésű, vegyes rendeltetésű út épül 300 méteren át, amely a kerékpáros és a mezőgazdasági forgalmat teszi majd lehetővé a 3614-es jelű Mezőzomborra vezető út és a 38-as számú főút között.

A közvilágítást a szakemberek a csomóponti ágakon mozgásérzékelővel látják el, amely az energiatakarékos működtetést tudja biztosítani, hiszen csak az elhaladó jármű érzékelése esetén vált teljes üzemmódra.

A szakemberek a csomópontnál található tengelysúlymérő állomást is újjáépítik,amelyet kiemelt szegéllyel ellátott sziget választ majd el a főút pályaszerkezetétől.

Az építés ideje alatt a 37-es számú és a 38-as számú főúton jelzőlámpával irányított, félpályás forgalomszabályozás segíti a munkaterületen történő biztonságos áthaladást.

Koncz Zsófia, a térség országgyűlési képviselője cégünk egyik munkagépének kormánya mögött

Koncz Zsófia, a térség országgyűlési képviselője elmondta: Jó érzés napról-napra azt látni, hogy az álom valósággá válik! A tarcali elágazásnál helyet kapó, új körforgalom kivitelezési munkái már javában zajlanak, a most megépülő körforgalommal pedig biztonságosabbá válik a közlekedés. Tervben van, hogy ez a körforgalom ne csak közlekedésbiztonság szempontjából bírjon funkcióval, hanem egyben tükrözze Tokaj-Hegyalja jellegzetességét is. Tisztában vagyok azzal, hogy az építés időszaka nagy rugalmasságot és együttműködést is kíván a környékén élőktől, hiszen mint tapasztalhatjuk, a kivitelezés forgalomlassítással, forgalomtereléssel – és ezzel együtt megnövekedett utazási idővel is jár. Azonban jó hír, hogy a körforgalom várhatóan a szüreti időszakra elkészül, ezzel is megkönnyítve az itt élők munkáját.

Bogdán Béla, a NIF Zrt. irodavezetője hozzátette: „A projekt legnagyobb kihívást jelentő része, hogy az építési munkát a főutak forgalmának biztosítása és állandó fenntartása mellett kell végezni. A körforgalom építése a meglévő csomópont pályaszerkezetének teljes elbontásával jár. Ahhoz, hogy az új csomópont megvalósítható legyen, három részre kellett osztani a munkaterületet az elvégzendő építési munkákhoz igazodva, ezért alapvetően három, időben egymást követő ideiglenes forgalomkorlátozási fázisban kell fenntartani a forgalom munkaterületen való átvezetését a körforgalom őszi forgalomba helyezéséig.

A projektek a Kiemelt Társadalmi Igényeken alapuló közútfejlesztési (TIK) program keretében, hazai forrásból valósulnak meg. A kivitelezést a HE-DO Építő Zrt. végzi nettó 742 millió forint értékben.

Szöveg és fotó forrása: NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.