Elkezdődött a hídgerenda beemelése a jászberényi elkerülő harmadik szakaszán

Megkezdődött a Zagyva folyó feletti híd gerendáinak beemelése, amivel újabb mérföldkőhöz érkezett a jászberényi elkerülő út harmadik, záró szakaszának munkálata. A beemelést követően 2022 elején indulhat el a hídgerendák fölött a pályalemez elkészítése, valamint a pályaszerkezeti rétegek és a forgalomtechnikai elemek építése. A NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában megvalósuló projekt a tervek szerint jövő nyáron fejeződik be.
A terveknek megfelelően halad a Jászberényt elkerülő útszakasz harmadik ütemének építése, ahol a kivitelezést a HE-DO Kft. és a Colas Út Zrt. alkotta konzorcium végzi a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában.
Az új, kétszer egysávos út 4,5 kilométer hosszan épül meg, és a 32-es számú főutat köti össze a 31-es számú főúttal. Az útszakasz a 32-es számú főútnál nyomvonal-korrekcióval indul, és a tervezési szakasz végén a 31-es számú főúti csomópontnál a meglévő körforgalomhoz csatlakozik. Az új nyomvonal és a 3203-as számú Gyöngyös‒Jászberényi út keresztezésében egy 25 méter sugarú, 4 ágú körforgalmi csomópontot építenek a szakemberek, melynek gyöngyösi ágát 150, jászberényi ágát 500 méter hosszban újítják fel. A környező ingatlanok megközelítését szervizúthálózat kialakításával oldják meg.

Az új nyomvonalon található Gyilkos-ér I. belvízcsatorna és a Kis-Gyilkos-csatorna közös medre felett egy 12 méter hosszú, kéttámaszú, előre gyártott, vasbeton tartós gerendahíd készül, míg a Zagyva folyó keresztezésében egy háromnyílású, 66 méter hosszú, szintén előre gyártott, tartós vasbeton gerendahíd épül.
A Zagyva folyó feletti híd hídfőinek talajnedvesség-szigetelése és háttöltése után megtörtént a közbenső pilléreken a fejgerendák szerelése és az összesen 48 hídgerenda beemelése. A következő lépésben a gerendák rögzítését végezték el a szakemberek, akik a munkavégzés során először a 31-es számú főút felőli oldalon 16 gerendát helyeztek el, majd a daru átállását követően a Zagyva folyó északi oldalán rögzítették a maradék 32 tartószerkezeti elemet. A folyamatot további betonacél-szerelési munkák és geodéziai bemérések követik.

Az elmúlt időszakban a nyomvonal több szelvényében elkészült a töltésépítés, a töltésanyag-stabilizálás, a szalagkorlát-építés, a töltésre vezető út építése, valamint a javító- és védőréteg kialakítása. Folytatódott a rézsűképzés, a rézsűvédelem kialakítása, a humuszterítés, valamint a padkaépítés is. A 32-es számú főút elbontott szakaszán aszfaltmarási és nyomvonalbontási munkák zajlottak. A 32-es főút kezdőszelvénye és a 3203-as jelű úti körforgalom közötti szakaszon, a körforgalom jászberényi és gyöngyösi ágának koronaélen belüli részein, valamint a Gyilkos-ér felett lévő műtárgynál az árok- és mederburkolási munkák, a betonlap burkolatok és lezárógerendák is elkészültek. A Gyilkos-ér belvízcsatorna és a Kis-gyilkos csatorna feletti közös híd kiemelt szegélyein és pótpadkáin megkezdődött a sóvédelmi bevonat kialakítása.
Az új elkerülőt az autósok várhatóan 2022 szeptemberétől használhatják majd.
Szöveg és fotók forrása: NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.