Jó ütemben halad a Borsod vármegyei 260-as elkerülő út kivitelezése
A Sajószentpéter, Berente és Kazincbarcika forgalmát tehermentesítő új kétsávos főút kivitelezésében a HE-DO konzorciumi tagként vesz részt. A projektben több mint 10 kilométernyi utat építenek új nyomvonalon a szakemberek. Az építkezés részeként két új körforgalom segíti a későbbiekben a közlekedést: az épülő elkerülő út és a 27-es főút csatlakozásánál, valamint az épülő út és a 2606-os jelű Kazincbarcika-Múcsony összekötő út csatlakozásában, ezzel párhuzamosan összesen nyolc műtárgy is kivitelezésre kerül. A projekt az Építési és Közlekedési Minisztérium (a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. jogutódjaként) beruházásában valósul meg.

A tervezett 2×1 sávos kialakítású 260. számú főút a 26. számú főúttal és a Sajó folyóval párhuzamosan vezet, elkerülve Sajószentpétert, Berentét és az ipari létesítményeket. A két új körforgalom közül az elsőt a 27. számú Edelény felé vezető főút keresztezésénél, a másodikat pedig a szakasz legvégén Múcsony és Kazincbarcika között alakítják ki a szakemberek. A mezőgazdasági művelésű területek megközelítését 4 db keresztező és 15 db párhuzamos út szolgálja ki.
Az új elkerülő út megvalósítása során figyelembe kellett venni, hogy a nyomvonal részben ártéren vezet keresztül és az elmúlt években megváltoztak a mértékadó árvízszintek. Az út emiatt átlagosan 4-6 m magasságú töltéseken halad végig és magasabbra épül, mint a meglévő Sajó-gát. Ehhez több mint 1,5 millió m3 anyagot kellett a kivitelezés helyszínére szállítani különböző anyagnyerő helyekről. A szakaszon 8 db új híd is épül, melyek közül a legnagyobb a Sajó folyó feletti 3×54 m nyílású acél tartószerkezetű és vasbeton pályalemezű (öszvér kialakítású) áthidalás. Erre a méretre nemcsak a Sajó által szállított vízmennyiség átvezetése miatt van szükség, hanem azért is, mert a projekt érinti a „Sajó-völgy” megnevezésű kiemelt jelentőségű természetmegőrzési területet. Híd épül még a MÁV Miskolc-Bánréve vasútvonal keresztezésénél, a Szuha-patak felé, valamint ipari út és egyéb vízfolyás keresztezésekhez.

Az új út és a Sajó folyó keresztezésénél megvalósítandó kb. 1 km hosszúságú mederrendezési és partvédelmi feladatok elvégzésénél is a meglévő élővilág védelmére kiemelt figyelmet fordítanak a kivitelezők. A projekt a Sajó folyó mederrendezési munkáin kívül több vízrendezési elemet is tartalmaz, melyek során a kivitelezők magasítják egy részen a Sajó folyó jelenlegi gátját, a meglévő medreket rendezik, új vízlevezető medreket készítenek és a Szuha patak mederkorrekcióját is elvégzik a szakemberek.
A projekt megvalósításában komoly kihívásnak számított a közelben lévő számos ipari létesítmény, hiszen a 10 km útépítéshez tartozóan 27 db különböző közművezetéket kellett az út építése előtt a keresztezési helyszíneken átépíteni és védőcsövekbe helyezni.

A tényleges kivitelezési munkák 2021 végén indultak az előkészítő munkákkal. Ezt követően a kivitelezés szempontjából szerencsésnek mondható 2022-es évben jól haladtak a munkafolyamatok: a nagy szárazság miatt többnyire ártéren lévő földmunkákat és műtárgyépítési feladatokat csak minimálisan hátráltatta a Sajó folyó. Idén már végéhez közelednek a műtárgyépítési munkák és jelenleg a pályaszerkezet építés és kapcsolódó vízépítési feladatok zajlanak.
Az ütemezés szerint ősszel következnek a befejező és forgalomtechnikai munkák, majd 2024 januárjában – a szerződésnek megfelelően – lezárhatói a műszaki átadás-átvételi eljárás. A projekt részeként HE-DO saját kivitelezésében készül a szakasz első szűk 3 km hosszúságú szakasza (a vasúti és Sajó műtárgyak kivitelével), melyen egy műtárgy kivitelezését (B3 Sajó ártéri híd) a KM-Építő Kft. végzi.