Közel 22 km-en kap új aszfaltburkolatot az Eger-Szilvásvárad közötti út egy szakasza

A kivitelezésben Eger-Szilvásvárad közötti aszfaltburkolat-felújítása valósul meg a 25. jelű másodrendű főút 19+745-27+668 km szelvényei között, illetve a 2506 jelű összekötő út 0+000-13+635 km közötti szakaszán közel 22 km hosszúságban.

Illusztráció (Magyar Építők)

A munkálatok 2024. május 2-án kezdődtek az aszfaltburkolat profilmarásával és az űrszelvényben lévő lombkoronák nyesésével, illetve a terelő út kátyúzásával. A profilmarást követően a szakaszos pályaszerkezet-cserék után a szakemberek több, mint 4 km-en megerősítik a burkolatot az ún. aszfalt kiegyenlítő réteg beépítéssel, majd a teljes szakaszon elkészítik az aszfalt kopóréteg. A 25. sz. főút érintett szakaszán a 87. sz. vasútvonal három helyszínen külön szintben keresztezi a főutat. „A vasút a főút felett mindhárom keresztezésben felüljárón került átvezetésre, ahol jelenleg nem biztosított a közúti űrszelvény előírt magassága. Ezeken a helyeken az út pályaszintjének süllyesztésével biztosítjuk a szükséges űrszelvény magasságát, valamint felújításra kerülnek a híd felmenő szerkezetei” – részletezte a kivitelezés egyes munkafolyamatait Pintér Gábor, a HE-DO főépítésvezetője.

A főpálya mellett felújításra kerül a szakaszon található buszmegállók aszfaltburkolata és az összes híd kopórétege is. A vasúti hidak környezetében a pályaszint-süllyesztéses szakaszokon új folyóka építés és a szivárgó rendszer kiépítése az alvállalkozó KM Építő Kft. közreműködésével valósul meg.

A projekt érdekessége, hogy a beépítendő aszfalt szintetikus szálkeverékkel megerősített aszfalt-keverék. Ennek a technológiának a lényege az, hogy az aszfalthoz nagy szakítószilárdságú szintetikus szálakat kevernek. Ez javítja az aszfalt tulajdonságait, csökkenti a nyomvályúsodást és a repedések kialakulását.

A projekt a megrendelő Magyar Közút Nonprofit Zrt. beruházásában valósul meg, és előreláthatólag idén ősszel fejezi be a munkálatokat a kivitelező HE-DO.