Megkezdődött a Gyöngyös nyugati elkerülő út második ütemének kivitelezése
Folytatódik a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában az a két projektből álló fejlesztés, melynek eredményeképp jóval kisebb lesz a forgalom Gyöngyös belterületén, miközben a város jelentős belvárosi útfelújításokon is átesik.

Még februárban indult el a Gyöngyös nyugati elkerülő út építésének első üteme, amely során a belterületi nem engedélyköteles szakaszok felújítása valósul meg a HE-DO Építő Zrt. alvállalkozójaként dolgozó HE-DO Kft. kivitelezésében. Ebben a munkafolyamatban történik meg a járdaburkolat felújítása és a vízelvezetési rendszer javítása a Kálvária utca, a Vachott Sándor utca, a Petőfi Sándor utca, valamint a Szabadság utca egyes szakaszain.
A most induló nyugati elkerülő út második ütemében a kivitelező HE-DO Építő Zrt. és a Colas Út Építőipari Zrt. alkotta konzorcium szakemberei elvégzik a 2006-ban már megépített 2406-os jelű úttól induló nyugati elkerülő út felújítását 2986 méteren, továbbá a felújított út folytatásaként 1539 méter hosszon építenek egy új útszakaszt, amely egy körforgalommal csatlakozik a 3-as számú főúthoz. Az új szakaszon összesen 3 körforgalom épül. Az egyik a már említett 2×2 sávos 3-as számú főút, a 3203-as jelű út, és az elkerülő út turbó körforgalmú csomópontja. A másik körforgalom a 3-as számú főúttól északra tervezett belterületi utaknak ad csatlakozási lehetőséget, míg a harmadik a Déli Külhatár utat és a 3203-as jelű utat csatlakoztatja be a 3-as számú főútra.
Két patakhíd is épül, egy 12 méter támaszközű a Tarján-patak felett és egy 15 méter támaszközű a Gyöngyös-patak felett. A projektben a szakemberek felújítják a 3-as számú főúton található Nagy-patak hidat, melyen szigetelés- és burkolatcserét hajtanak végre. Itt a felszerkezet javítása mellett új szegélyek is kiépülnek. Az út koronaszélessége jellemzően 10 méter, útburkolat-szélessége jellemzően 7,5 méter lesz. Megépül két keresztező földút is a Gyöngyös-Rédei víztározó déli részénél 182 méter hosszban, valamint két párhuzamos földút 325 méter hosszban.
A projekt másik elemeként elindul a belterületi közútfejlesztések II. üteme is, amely az engedélyköteles beavatkozásokat tartalmazza a 2406-os jelű, a 24312-es jelű és a 24136-os jelű utakon.
A 2406-os jelű út Kálvária utca és Eötvös Loránd tér közötti szakaszán a Kálvária utcai csomópontot építik át a szakemberek. Kiszélesítik a Damjanich utcát és átépítik a szervizútját. Új parkolóhelyek is épülnek, valamint a Damjanich-Deák-Vachott utcák találkozásánál új körforgalmú csomópont létesül.
A 2406-os jelű út Petőfi Sándor utca és az Orczy kastély közötti szakaszán burkolatfelújítás történik, mely a szegélyépítéseket és cseréket is tartalmazza. A jelzőlámpák áthangolásával párhuzamosan egy új, balra kanyarodó sáv is létrejön az Orczy kastély előtt.
A 24312-es jelű út Orczy kastély és a Vasút utca közötti szakaszán a szükséges szegélycserékkel, és helyenként a teljes pályaszerkezet-cserével együtt a burkolat teljes szélességében megújul.
A 24312-es jelű út Vasút utcai szakaszán a zöldfelületek megóvása érdekében szabályos parkolóhelyek épülnek.
A 24136-os jelű út Korcsolyás Tamás és Őrálló utcák közötti szakaszán közvilágítással ellátott buszöböl és gyalogátkelőhely létesül.
A belterületi utak és járdák hibáinak javításával kisebb lesz a zaj és javul a közlekedésbiztonság, a körforgalom építéseknek és a forgalmi sávok bővítésének köszönhetően javul a problémás kereszteződések áteresztő képessége. A korszerű buszmegállók és buszöblök hozzájárulnak a tömegközlekedést igénybe vevők kényelméhez.
A beruházásokat a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, hazai forrásból, két különálló vállalkozási szerződésben közel 5 milliárd forintból valósítja meg.
Szöveg és fotó forrása: NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.