Miskolc tehermentesítő út I. (Vörösmarty utca) és II. ütemére („Y” híd) vonatkozó kiegészítő tervezési feladatok elvégzése és kivitelezési feladatok megvalósítása

Fontosabb Pillanatok

2020

Látványos munkavégzéssel indult 2020 tavaszán a miskolci Martinkertváros felé vezető Y-híd megépítése, amit a kivitelező HE-DO Kft készít. Az egész város közlekedésére kiható komplex beruházásnak köszönhetően a kertvárosban élők gyorsabban juthatnak el a belvárosba és egyszerűbbé válik a Tiszai pályaudvar megközelítése is.

A munkálatok három ütemben valósulnak meg 2020 elejétől 2022 végéig.

A beruházás első ütemében a HE-DO Kft. az Y-híd Vörösmarty és Kisfaludy utca találkozásától keleti irányban tervezett támaszait alakítja ki és megkezdi az ezen támaszok által határolt területen a híd és a kapcsolódó támfal építését.

A híd támaszrendszereinek előzetes kitűzése után a próbacölöpözés munkafolyamat kezdődött el, amely a híd alapozás-statikai tervének véglegesítéséhez szolgált valós idejű tényadatokkal. A hidraulikusan megterhelt próbacölöp mérési eredményei alapján állapítható meg, hogy a tervezett cölöpök megfelelőek, vagy módosításra lesz szükség.

2020 április

2020. szeptember 13. – 2021. március

Látványterv forrása: NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

A cölöpalapozási munkálatokkal párhuzamosan tovább folytatódnak a szeptemberben lezárt Vörösmarty utcai vasúti felüljáróhoz tartozó töltés bontási munkálatai is.

Megkezdődik a Vörösmarty utcai felüljáró bontása és az új műtárgy alépítményeinek építése. A munkálatok ideje alatt a Vörösmarty utca mintegy 400 méteres szakaszát lezárják a Soltész Nagy Kálmán utcától a Kisfaludy utcáig, oda csak célforgalomban lehet behajtani.

A közlekedők azonban továbbra is használhatják a Kisfaludy és a Pfaff Ferenc utcákat mindkét irányban és a vasúti átjárót Martinkertváros és a Kandó Kálmán tér megközelítésének érdekében. A közösségi közlekedés járatai szintén ezen az útvonalon fognak közlekedni.

A műtárgy felszerkezete elérte azt a készültségi szintet, amikor már a látványterven bemutatott sziluett a valóságban is megjelenik. A hosszú ág pályalemeze teljes egészében elkészült, a rövid ágon pedig fölkerültek a hídgerendák. A munkálatok a hídszegélyek megépítésével, valamint a dilatációs szerkezetek elhelyezésével folytatódnak.

2021 október