Szuper aszfalton szuper új pályacsúcs a 35. HE-DO Mátrai Hegyiversenyen

Új pályacsúcs született a 35. HE-DO Mátrai Hegyiversenyen július 14-15-én. A magyar autósport legtradicionálisabb rendezvénye remek kikapcsolódást jelentett a családoknak, akik nagy számban látogattak ki az izgalmas megmérettetésre Parádsasvárra. A HE-DO Kft. segítségével 2016-ban megújult 24-es út minőségével minden versenyző elégedett volt.
– Remek minőségű az aszfalt. Ha egész Magyarországon ilyen pályák lennének, nagyon boldogok lennénk. A többi versenyzőtársam nevében is mondhatom: reméljük, hogy a HE-DO Kft. minél több hegyi versenyzésre is alkalmas utat újít majd föl a közeljövőben hazánkban – mondta Szász László.

A fehér színű F3000-es Reynard előtt az új pályacsúcsot futó büszke Szász László | Fotók: Lakos Máté
A székesfehérvári pilóta a 35. HE-DO Mátrai Hegyiversenyen indult el F3000-es Reynard versenygépével július 14-15-én, ahol a 2016-ban megújult pályafelületen új abszolút pályacsúcsot állított fel. A Parádsavár és Galyatető között kijelölt közel öt és fél kilométeres versenypályát 2 perc 20,804 másodperces idővel teljesítette. A korábbi rekord 2 perc 25,216 másodperc volt – Szász László ezt javította meg több mint 4 másodperccel.
A Mátrai Hegyiverseny a magyar autósport legtradicionálisabb rendezvénye, melynek komoly hagyományát több év kényszerpihenő után a HE-DO Kft. segítségével 2016-ban sikerült tovább vinni a legendás 24-es út Parádsasvár és Galyatető közötti útszakaszának teljes felújításával. Az útfelület az épített versenypályákéhoz hasonló biztonsági eszközök beépítésével – mint például az erősebb dupla szalagkorlát – alkalmas lett komoly nemzetközi szintű versenyek lebonyolítására is.

Fotók: Lakos Máté
– Közel tíz évig nem rendeztek hegyiversenyeket ezen a szakaszon az aszfalt rossz állapota miatt. Már a 2016-os újra induláskor szerettem volna egy ehhez hasonló jó időt elérni, hiszen anno 2 perc 17 másodpercet is futottam ezen a pályán, de a 2016-os megmérettetésen szakadt az eső. Most minden körülmény kitűnő volt, az útfelújítók kitűnő munkát végeztek, a jó aszfaltminőséget a két évvel ezelőtti eső miatt csak most éreztem igazán, hiszen 2017-ben nem indultam ezen a futamon egy másik verseny miatt. Jövőre szeretnék visszatérni, és tovább javítani a mostani új pályacsúcsomon – magyarázta Szász László.
A tapasztalt pilóta már 1980-ban versenyzett gokarttal, majd kipróbálta a túraautózást, a Forma 3-at, az F3000-et, végül a hegyiversenyekre állt rá. Fájlalja, hogy Magyarországon kevés útszakasz alkalmas ezek megrendezésére, ezért főleg Horvátországban vesz részt ilyen futamokon.

Fotók: Lakos Máté
– Bár a nagy sebesség miatt nem igazán tud nézelődni az ember verseny közben, de a hegyiversenyeket mindig csodás közegben tartják. Ilyen a Mátra által körül ölelt parádsavári pálya is – mondta Szász László.
A hegyiversenyek egyre növekvő népszerűségére alapozva kimondható, hogy a Forma 1 után a Mátrai Hegyiverseny hazánk második legismertebb autós rendezvényévé kezd válni, amely nemzetközi színvonalú szórakozási lehetőséget nyújt az egész családnak. Ezt a 35. HE-DO Mátrai Hegyiversenyen is megtapasztalhattuk, ahova nagyon sok család látogatott ki.

Szabóék Nekézsenyről érkeztek a 35. HE-DO Mátrai Hegyiversenyre. A 11 éves Gabit főleg a Ladák nyűgözték le | Fotók: Lakos Máté
–Mi Nekézsenyről jöttünk át megnézni a versenyt. Az egész család imádja az autókat, a kislányunk különösen a Ladákért rajong – mondta Szabóné B. Erzsébet. A nő férjével, Szabó Tiborral, és 11 éves lányával, Szabó Gabivalnézte végig testközelből a verseny rajtjánál felsorakozott versenyautókat. Gabi lelkesen videózta mobiljával a gépcsodákat, és ahogy anyukája említette, különösen a Ladák érdekelték.
Egy ilyen Ladával futott fel a verseny két napja alatt többször is a csúcsra Becseki Miklós „Bendegúz”. A 40 éves versenyző becenevét az Indul a bakterház legendás főszereplőjéről kapta, hiszen a megszólalásig hasonlít a filmben szereplő Regős Bendegúzra.

Becseki Miklós „Bendegúz” 1973-as piros színű Lada 1200-esével futott fel Parádsasvárról a célig | Fotók: Lakos Máté
Az egri férfi 1973-as Lada 1200-ese a versenyen induló Ladák legöregebbje volt.
– Édesapám szerette meg velem a benzinszagot, autószerelő vagyok, így nem is volt kérdés, hogy már az első versenyeimtől kezdve egy Ladát hajtok majd. Már a kezdetektől részt vettem a Mátrai Hegyiversenyeken, és szomorú voltam, amikor az úthibák miatti veszélyessége miatt sok évre felfüggesztették ezt a sorozatot. A felújítás után a HE-DO-tól, egy hibátlan, versenyzésre minden tekintetben alkalmas utat kaptunk vissza Parádsavár és Galyatető között a 24-es úton – örvendezett a rutinos pilóta.